Muzeum Polskiej Wódki

Konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycję pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódko został rozstrzygnięty 25 lipca br. Już dziś wiemy, jak będzie wyglądało muzeum, kiedy powstanie i kto zaprojektuje wnętrze. W konkursie udział wzięło 14 projektów, wśród których pierwsze miejsce otrzymała praca ARCHIGRAF Michała Brutkowskiego, drugie NIZO DESIGN INTERNATIONAL Mirosława Nizio a trzecie Marwana Basmaji i Kamili Bielińskiej – Basmaji. Wyróżniono również pracę METEOR ARCHITECTS Anny Pszonak. Konkurs został zrganizowany przez Warszawski Oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich na zlecenie Agros Holding S.A., spółki z Grupy Pernod Ricard, która to firma jest jednocześnie inicjatorem powstania muzeum. Inicjatywie tej patronuje Stowarzyszenie Polska Wódka. Nagrodzone prace wyróżniały funkcjonalność rozwiązań, integralność kompozycji i innowacyjność zastosowanych narzędzi.

Zwycięski projekt ARCHIGRAF Michał Brutkowski uwiódł jury przede wszystkim ciekawymi rozwiązaniami, bardzo dobrą analizą przestrzeni i trafnym wykorzystaniem historycznych walorów budynku. Propozycje autorów projektu nadały budynkowi i wnętrzu nowy wyraz, eksponując jednocześnie żebrową konstrukcję stropu i charakterystyczne ceglane ściany. Jury konkursowe doceniło konsekwencję w zamyśle całego projektu. Szczególną uwagę zwrócono głównie na instalację ze szklanych butelek podwieszonych pod sufitem umieszczoną w holu wejściowym.

Praca NIZO DESIGN INTERNATIONAL Mirosława Nizio wyróżniło z kolei nowoczesne, multimedialne ujęcie tradycyjnych elementów wystawy. Cała ekspozycja została zaprojektowana w taki sposób, żeby pobudzić zmysły odbiorcy, pozwolić mu zrozumieć i doświadczyć na czym polegają poszczególne etapy produkcji tego alkoholu oraz na jakich surowcach bazuje wódka. W projekcie starano się dodatkowo podkreślić istotną rolę człowieka – gorzelnika – w przebiegu całego procesu produkcji wódki.

Trzecie miejsce w konkursie, czyli praca Marwana Basmaji i Kamili Bielińskiej – Basmaji została doceniona głównie ze względu na przemyślane i świadome wprowadzenie dużej różnorodności w zaproponowanych pomysłach na ekspozycję. Dzięki temu projekt ten jest innowacyjny. Rozwiązania, które zostały zastosowane w tym projekcie nadały wystawie charakter twórczej zabawy, w trakcie której odbiorcy odkrywać będą ciekawostki związane z produkcją i historią polskiej wódki.

Zapraszamy do zapoznania się ze wszystkimi projektami.

Muzeum Polskiej Wódki. Jak będzie wyglądało Muzeum?
Kliknij w gwiazdkę i zostaw ocenę

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here